Sunday 8 July 2012


Akik Special (wau, alif).




Ini adalah koleksi peribadi saya sendiri. Asalnya dibeli lebih kurang 10tahun lalu dari penjual batu akik kerana tertarik dengan warnanya. Setelah disimpan 2 tahun, tiba tiba muncul huruf "wau" diatasnya. Tak lama kemudian muncul pula "alif". Cuba perhatikan baik baik dihujung akar dalam batu tersebut. Dengan mata kasar memang jelas, tapi dlm gambar kureng sikit. Terkejut juga lah masa mula mula dulu. Tu yang buat sayang tu... sebab huruf huruf tu keluar masa dalam simpanan saya sendiri. Kira sentimental value la.... Baru baru ini saya mendapat alamat bahawa sebenarnya ada lebih dari enam huruf dalamnya. Cuma yang nampak dengan mata kasar dua. Saya pulak tak pandai bab bab scan ni..hehehe. Nak ikutkan bukan pandai pun. Tapi minat.

Sayang nak jual, tapi kalau ada tawaran yang baik, akan saya pertimbangkan.
email : joelabu1234@yahoo.com

No comments:

Post a Comment